پر بازدیدترین
خبر های ورزشی
آمار سایت
امروز
-1
دیروز
-1
هفته
-1
ماه
-1
کل
-1
 
کد مطلب: 119513
بابک زنجاني، دانشگاه شريف و سورينت در ليست تحريم
تاریخ انتشار : 1393/08/22 18:30:02
نمایش : 1380
وزارت خزانه‌داري انگليس با صدور بيانيه‌اي اعلام کرد بابک زنجاني، دانشگاه شريف و شرکت سورينت بار ديگر به حکم اتحاديه اروپا در ليست تحريم‌هاي اين کشور قرار گرفته‌اند.
به گزارش پايگاه خبري تحليلي پيرغار، وزارت خزانه‌داري انگليس روز چهارشنبه با صدور بيانيه‌اي از اعمال مجدد تحريم عليه يک شخص و دو مجموعه ايراني به حکم اتحاديه اروپا خبر داد.

بنا بر اعلام لندن، اين کشور مجددا «بابک زنجاني» سرمايه‌دار ايراني، شرکت «سورينت» و همچنين دانشگاه صنعتي شريف را در ليست تحريم‌ها قرار داده است.

بر اساس اين حکم، اتباع، بانک‌ها و شرکت‌هاي انگليسي از هرگونه مراوده با اين شخص و دو مجموعه منع شده‌اند. انگليس همچنين تمام دارايي‌هاي آن‌ها را بلوکه مي‌کند.

اين در حالي است که دادگاه قضايي اروپا روز ۱۲ تير ماه (سوم جولاي) طي حکمي، اتهامات مطرح شده در رابطه با نقش زنجاني و اين دو نهاد در پيشبرد برنامه هسته‌اي ايران را به دليل نبود مستندات کافي رد و ادامه تحريم‌ها را غيرقانوني اعلام کرده بود.

انگليس و ديگر کشورهاي عضو اتحاديه اروپا اوايل مهر ماه به دليل گذشت دو ماه از زمان فرجام‌خواهي و عدم ارائه مستندات جديد، با حکم دادگاه مجبور به لغو تحريم‌ها عليه زنجاني، سورينت، دانشگاه شريف و همچنين شرکت ملي نفتکش، بيمه معلم و بيمه سينا شدند (اينجا).

با اين وجود، اتحاديه اروپا در اقدامي کاملا غيرقانوني و بر خلاف حکم دادگاه، با صدور بخشنامه‌اي که روز ۱۷ آبان (۸ نوامبر) در نشريه رسمي اين اتحاديه به چاپ رسيد، بار ديگر نام زنجاني، سورينت و دانشگاه شريف را در ليست تحريم‌ها قرار داد. بر اساس اين بخشنامه، تمام کشورهاي عضو ملزم شدند که اين سه نام را در ليست سياه قرار دهند.

مقامات اتحاديه اروپا پيش از اين هم با ابراز نگراني از اينکه احکام دادگاه قضايي مي‌تواند رژيم تحريم‌ها عليه ايران را در هم بشکند، تهديد کرده بودند که تحريم‌هاي لغو شده را بار ديگر اعمال مي‌کنند.
 
 
 
ارسال کننده
ایمیل
متن
 
شهرستان فارسان در یک نگاه
شهرستان فارسان در يک نگاه

خبرنگار افتخاري
خبرنگار افتخاري

آخرین اخبار
اوقات شرعی
google-site-verification: google054e38c35cf8130e.html google-site-verification=sPj_hjYMRDoKJmOQLGUNeid6DIg-zSG0-75uW2xncr8 google-site-verification: google054e38c35cf8130e.html